Predikant & Kerkenraad

Predikant

Sinds 18 maart 2012 ben ik, Erik Schipper, voorganger in deze veelkleurige gemeenschap. Na werkzaam te zijn geweest in het zeeuwse plattelandsdorpje Kerkwerve en het Zuid-Hollandse Randstaddorp Moordrecht nu dus een wijkgemeente in een grote stad, een moderne wijk met zo’n twintigduizend inwoners, waar kerk-zijn bijna een randverschijnsel is geworden.

Toen men in 2011 een nieuwe predikant zocht voor de Bron, wilde men graag een “losmaker en verbinder”. Eerst wrijf je dan je ogen uit en vervolgens denk je: misschien pas ik wel in dat plaatje.

Ik ben niet iemand bij wie altijd alles rustigjes voortkabbelt; ik geniet ervan als er in de gemeente iets wordt losgemaakt, als mensen gaan nadenken, worden geraakt, de vanzelfsprekendheid voorbij. Tegelijkertijd is het van groot belang om in die veelkleurigheid met zijn vele meningen en gedachten met elkaar verbonden te zijn en te blijven. Niet omdat we het altijd zo gezellig met elkaar eens zijn, maar omdat we geloven dat we, als kinderen van een Vader broeders en zusters zijn, aan elkaar gegeven. Wie wij ook zijn, hoe wij ook zijn, in Christus horen we bij elkaar!

Zo willen we hier kerk zijn, zo wil ik hier dominee zijn: soms met ons hoofd in de wolken en altijd met beide voeten op de grond.

Kerkenraad

De Kerkenraad geeft leiding aan de gemeente en wordt gevormd door de ambtsdragers van de gemeente

Het Moderamen is het dagelijks bestuur van de kerkenraad en is samengesteld uit enkele leden van de kerkenraad. In het Moderamen worden actuele zaken besproken en de agenda en de inhoud van de kerkenraadsvergadering vastgesteld

Leden van het moderamen