We hebben een missie…

Als gemeente zijn we graag zichtbaar, hoorbaar, merkbaar en aanwezig in de context waarin je leeft, in het verlangen zin te delen.

Een hele volzin waarmee we willen zeggen dat we geen gemeente zijn achter de kerkdeur maar er vóór. Nee, geen zieltjes willen winnen maar er wel toe doen voor elkaar, voor de mensen in Stadpolders Dordrecht en de wereld. We gaan met God.

Daarom hebben we vele activiteiten
En dat doen we door het open zetten van de kerkdeur met onze naar binnen en buiten gerichte activiteiten.

Een greep uit wat we doen

• We eten met elkaar tijdens ons jaarlijkse Running Dinner en de Eetgroep
  • We hebben een open kerkdeur elke woensdag met ruimte voor gesprek of juist stilte
  • We sparen voor een goed doel met onze Poldermarkt en Kerstfair
  • We hebben vrij toegangkelijke activiteiten zoals een Musical
  • We sparen met de diaconie om anderen te helpen
  • We delen elkaars leven in open gesprekken als Gemeentegroep en Lentegasten
  • Heb je zelf een idee hoe dan geeft onze gemeente daar ruimte toe

Om zichtbaar en merkbaar aanwezig te zijn
En zo proberen we met al ons kunnen zichtbaar en merkbaar aanwezig te zijn in het leven van alle mensen.

En zin te delen
Geloven is zoals Jezus dat probeerde duidelijk te maken een kwestie van doen, er toe doen voor de ander. Zin geven.